Low-carb stravování – už jste o něm slyšeli?

Již několikrát jsem se vám na sociálních sítích svého blogu svěřila, že se dlouhodobě stravuji v režimu low-carb. Přivedla mě k tomu moje maminka, která se v trendech stravování již mnoho let pohybuje a nyní dokonce pomáhá vyvíjet low-carb potraviny. Tento režim stravování je opravdu skvělý, nejen pro redukční dietu, ale celkově mi dodává mnohem víc energie, jsem víc aktivní a obecně pociťuji i méně únavy. U low-carb stravování je skvělé, že se na množství jídla nemusíte až tolik omezovat, jíte velice pestře, ovšem mezi potravinami si vybíráte. Víc o low-carb stravování v následujícím článku.

V současné době existuje už snad nespočet způsobů a režimů stravování a pokud jste v tomto směru laik, je rozhodně těžké se vyznat.

Jak jsem si sama na sobě už několikrát ověřila – jedna věc je vědět, jakým směrem se “vydat”, ale ta druhá je vědět, co jíst, jak velké porce, jak často je jíst, jaký poměr sacharidů / tuků / proteinu v jídle mít. A věřte, toto je doslova věda, alchymie…

V tomto ohledu dávám velice často na rady právě své maminky. Má velké zkušenosti, pohybuje se v oblasti směrů zdravého stravování již mnoho let a zkrátka se vyzná. Mamka mi doporučila před nějakým časem vyzkoušet právě styl low-carb stravování, sama u sebe viděla velmi pozitivní efekt, tak jsem si řekla – proč ne. :)

Low Carb dieta funguje poměrně jednoduše – tělo obvykle využívá jako zdroj energie cukr, který přijímá právě ze sacharidů ve stravě. Pokud omezíme příjem sacharidů, začně tělo využívat coby zdroj energie uložené tuky. Je to opravdu zjednodušeně řečeno – nicméně pointa tohoto stavování / diety je právě taková.

Na low carb stravování mi je navíc sympatické, že jíte poměrně dost, ovšem pointou je, že si hlídáte příjem sacharidů – což je “alfou a omegou” toho, aby se nastartoval proces hubnutí.

Jíte tedy pestře, ovšem vyhýbáte se sacharidům. Z jídelníčku vyřadíte potraviny, jako jsou pečivo, těstoviny, brambody, většina ovoce, veškeré cukry – samozřejmě sladkosti… Naopak si můžete dopřávat kvalitní bílkoviny, kvalitní tuky, mléčné výrobky (neslazené), zeleninu, ořechy a semínka… Jakmile se v tom “naučíte pohybovat” uvidíte, že takto jíst je snadné, najíte se dosyta a rozhodně netrpíte hladem.

Ovšem, přiznávám, že i pro mě bylo ze začátku těžké najít si za oblíbené potraviny adekvátní low-carb náhražky. Miluji těstoviny, mám ráda brambory a velice mi chybělo také pečivo – hlavně k snídani.

Brambory můžete například nahradit za batáty – ty jsou povolené, mimochodem, oblíbenou bramborovou kaši lze udělat třeba i z květáku, těstoviny nahradíte těmi z rostliny konjak… Ovšem, co mi fakt moc chybělo, bylo právě pečivo, nebo sem tam nějaká ta sladkost, sladká svačina.

Hledala jsem na trhu vhodné potraviny pro low-carb stravování a upřímně, nabídka je v tomto směru opravdu velice chudá. Existují různé raw produkty, proteinové, bez tuku, se sladidly…ale to pro low-carb stravování také vhodné není.

Opravdu velkou radost mi ale udělala firma Topnatur – protože ti jako jediní u nás mají v portfoliu svých produktů široký sortiment low-carb potravin. Tato firma nabízí mnoho skvělých potravin pro zdravé stravování, zajímavé doplňky stravy a mimo jiné, právě potraviny pro stravování v režimu low-carb!

V nabídce low-carb potravin najdete pestrou škálu potravin určených právě pro stravování v duchu low-carb. Naprosto skvělá je jejich směs na pečení chleba! Pečivo mi obecně při low-carb stravování chybělo asi nejvíc, hlavně ke snídani.

Tato směs obsahuje low-carb povolenou lněnou mouku, směs semínek, psyllium…přidáte jen vejce a jogurt, je to raz dva hotové a chleba je vynikající! Dokonce u nás doma vede i mezi obyčejným pečivem. :)

Topnatur nabízí i super low-carb müsli, já miluji hlavně kokosové müsli, je plné oříšků a super je i to s jahodami a malinami (toto ovoce se při LC taky může).

Na snídani jsou perfektní jejich kaše! Zvlášť, pokud nemáte čas a potřebujete rychlou a kvalitní snídani připravit rychle. V low-carb režimu nabízí mandlovou a borůvkovo-kakaovou kaši, obě jsou moc dobré.

Výborné jsou i pak i low-carb tyčinky, super coby svačinka přes den – obsahují sladkou čekankovou vlákninu, takže vám zaženou i případnou chuť na sladké.

Vyzkoušejte také jejich sladkou směs na pečení, v nabídce LC potravin najdete dokonce i čokoládu!

Při low-carb stravování můžete i péct, pokud použijete vhodnou mouku! Zkuste třeba kokosovou, mandlovou, nebo lněnou. ;)

Kompletní sortiment low-carb potravin od značky Topnatur najdete v této sekci na jejich webu, kde vše můžete rovnou i objednat. Na některé jejich produkty jsem pak narazila i v různých zdravých výživách.

Za mě je stravování v duchu low-carb příjemnou cestou, jak se cítit skvěle, zdravě a navíc, je to ideální způsob, jak také zhubnout. Navíc, při tomto stravování rozhodně nebudete hladovět. ;)

ODKAZ: TOPNATUR / web
ODKAZ: TOPNATUR / facebook
ODKAZ: TOPNATUR / instagram