Deník. Věčná dietářka!

Téma pro moji dnešní deníkovou kapitolu se nabídlo tak nějak samo… :) Je leden, po Vánocích, kdy celá řada z nás – a ano, i já k těmto lidem patřím – řešíme nějaké ty následky vánočního hřešení. A tak jsem si řekla, že dnes vám napíšu o boji s mými životními váhovými výkyvy. A že mě pěkně potrápily! Děsivě jsem totiž příbírala u obou těhotenství a shazování těch kil, to bylo něco. Vyzkoušela jsem toho, co se diet, cvičení a úprav stravování týká, už opravdu hodně a myslím, že už se dnes tak nějak orientuju v tom, co je efektivní a co ne. Tak třeba vás můj dnešní článek inspiruje, nasměruje a bude vám k užitku! ;) 

Začnu asi tím, že jako dítě jsem byla hubená, jak lunt. Samá ruka, samá noha a naopak jsem toužila po tom, mít trochu zaoblenější tvary.

Všechno se změnilo, jak přišla puberta, já se zaoblila a povím vám, radost už jsem z toho v té době fakt neměla… :) Velkou oporu jsem měla vždycky ve své mamince, která se zajímala o zdravý životní styl a hodně mi vždycky v tomto směru radila. Tenkrát ona sama zkoušela výživu podle krevních skupin, což se jí samotné osvědčilo – a tak jsem to zkusila i já.

Spočívalo to hlavně v tom, že jsem vypustila pšeničné pečivo, hlavně obyčejný chleba a rohlíky – a musím říct, že to udělalo opravdu hodně. Splasklo mi břicho a i tak nějak sama od sebe jsem asi 2 kila hned zhubla. Pečivu se vyhýbám dodnes a naprosto mi to vyhovuje a ano, věřím, že stravování podle krevních skupin opravdu funguje.

Později mě potrápila hormonální antikoncepce. V té době, kdy jsem ji brala, ještě neexistovalo moc druhů a ta moje (název už si nepamatuji) způsobila, že jsem opět něco přibrala. A nešlo to dolů… Asi to bylo nevyhovující antikoncepcí, ale vše se upravilo, až jsem ji vysadila. Antikoncepci jsem brala asi jen rok a od té doby jsem se k ní už nikdy nevrátila.

Pak jsem byla dlouho váhově celkem stabilní. Osvojila jsem si, i díky radám mamky, zásady zdravého stravování, zamilovala jsem si vše, co bylo zdravé – hlavně ryby, ovoce, zeleninu, zcela jsem vypustila uzeniny, sladké nápoje, sladkosti (k těm jsem nikdy neměla blízko)… Zkrátka, nebylo co řešit.

V 26 letech jsem poprvé otěhotněla. Vždycky jsem si myslela, že vzhledem k mé štíhlé postavě budu takový ten typ těhulky, co má “jen” to bříško a jinak nikde nic, ale opak byl pravdou. Kila mi šla nahoru neuvěřitelně rychle, až mě to samotnou děsilo. Dopadlo to tak, že jsem 14 dnů před termínem, kdy jsem rodila, měla nahoře šílených 38kg (a pozor, syn vážil jen 2,9kg).

Na vině bylo asi i jídlo, i když si nemyslím, že bych se nějak nezřízeně cpala. Svůj podíl hrála i voda, byla jsem hodně oteklá.

Každopádně, když jsem se viděla v zrcadle po porodu, chtělo se mi brečet. Všechno oblečení mi bylo šíleně malé a já nevěděla, co dělat, abych vypadala tak, jako dřív.

Upravila jsem jídelníček (ale s ohledem na kojení), snažila se co nejvíc hýbat, denně jsem chodila s kočárkem dlouhé procházky, ale váha se moc dolů nehnula… Tak, jak mi všichni říkali, že kojením se hubne, tak u mě to neplatilo. Dokud jsem kojila (rok), moc jsem nezhubla – za celý rok asi 10kg.

Do drastických diet se mi jít nechtělo, bála jsem se, že si akorát poškodím metabolismus, takže jsem hledala nějakou cestu, kdy budu moct normálně jíst. Začala jsem cvičit na přístroji Power Plate – to mi pomohlo, postava se zpevnila a něco jsem i zhubla, ale pořád to nebylo ono.

Pak jsem se na internetu dočetla o hubnutí pomocí sacharidových vln, kdy si člověk v určitém časovém rozmezí (já si nastavila týdenní cyklus) dávkuje postupně příjem sacharidů. Pro vysvětlení – začínáte v podstatě s nulovým příjmem sacharidů a postupně přidáváte, poslední den cyklu je sacharidů už hodně a pak začnete od znovu – od nulového příjmu. Tento systém na mě zafungoval skvěle a jen díky tomu jsem zhubnula přesně to, co  jsem potřebovala. K tomu jsem cvičila, a asi za necelé dva roky jsem byla váhou tam, kde jsem chtěla. Ale, pak přišlo druhé těhotenství.

V tom jsem nabrala “jen” 28kg…ale opět jsem byla jak sud. :) Naštěstí jsem už věděla, co na mě funguje, takže jsem hubnutí opět řešila pomocí sacharidových vln, které zafungovaly i podruhé – u mě je to tedy právě ten zaručený způsob.

Od té doby jsem váhově plus mínus stabilní, ovšem předloni v létě jsem opět něco přibrala (asi dovolené, věk, přesně nevím, čím to bylo). A hublo se mi opět špatně.

Zkoušela jsem toho spoustu, různé výživové doplňky a zkusila jsem i dietu s jídly v sáčku (koktejly, kaše…). Tím jsem něco zhubla, ale vadil mi ten systém, jím ráda, na jídlo se těším a na náhražky jídla opravdu moc nejsem…

Loni na jaře jsem se rozhodla vyzkoušet systém krabičkového stravování, i když jsem tomu zpočátku moc nevěřila… Myslela jsem si, že jím zdravě, byla jsem o tom přesvědčená.

Ale stal se doslova zázrak a já už po týdnu na krabičkách shodila asi 2kg. Pochopila jsem, že můj problém nebyl až tak ve složení jídla, ale v pravidelnosti a velikosti porcí. Na krabičkách jsem se váhově ustálila, zhubla jsem opět na svou obvyklou váhu a doteď jsou pro mě krabičky zaručenou jistotou, jak zhubnout, zdravě, efektivně a hlavně, bez hladu a s jídlem. Takže, za sebe něco takového opravdu doporučuji. Krabičky jsem brala od firmy Fitness Food Menu, mají ta jídla vynikající a vozí je každý den.

Jsem odpůrcem hladovění, to rozhodně neprospěje. Dnes už chápu, že cesta je pravidelnost, menší porce, zdravé jídlo a pohyb. Pokud toto dobře zkombinujete, máte vyhráno. ;)

Díky všem, kdo dočetli až sem a budu moc ráda za vaši zpětnou vazbu. Co pomohlo k hubnutí vám? :)