Denim?! Miluju!
Pokud se dá v oblasti módy mluvit o nějakém „fenoménu“, je jím jednoznačně DENIM! Modrý specifický materiál, který se v souvislosti s kalhotami – džínami – doslova zapsal do „módních dějin“.
Denim je bezesporu snad nejvíc nadčasovou záležitosti, kterou ve světě fashion trendů můžeme najít. Je to věc, která se drží v popředí už mnoho let a z módy nikdy nevyjde. Samozřejmě, vše je o zpracování, o střizích, barvách…ovšem, denim jako takový bavit zkrátka nikdy nepřestane. Souhlasíte? Já věřím, že ano, protože neznám opravdu snad nikoho, kdo by denim neměl rád. Však se sami zkuste zamyslet nad tím, kolik denimových kousků Vám doma visí ve skříni. Málo to asi nebude, že?:) Já sama mám džínů nespočet – snad všechny možné střihy, typy, barvy… Miluju i džínové kraťásky, sukně, bundičky…
Džíny – kalhoty s tímto typickým materiál – vznikly fakt dávno, a to už kolem roku 1870, ovšem, jejich původní účel byl hodně odlišný tomu, proč se nosí dnes. Původně totiž vznikly coby kalhoty pro americké horníky, kteří těžili zlato – byly to tedy vlastně „montérky“…:)
zdroj fotky: pinterest.com
Po druhé světové válce se džíny dostaly do Evropy a od té doby začal jejich pořádný „rozmach“ – na kterém měly lví podíl i velké osobnosti té doby, které si džíny zamilovaly – hlavně Elvis Presley, nebo James Dean. Džíny pak střídaly různé střihy, barvy, experimentovalo se i s detaily, později se kromě kalhot začaly šít i sukně, bundy, vesty a jiné kusy oblečení… Vznikly i nejrůznější společnosti, které právě kalhoty – džíny – proslavily.
zdroj fotky: pinterest.com
Jednou z nich, která je v dnešní době spojována opravdu s vynikajícími, kvalitními a skvěle padnoucími džínami, je italská značka DIESEL. Právě tento brand neustále přichází s novými typy, střihy, motivy, které pak ostatní značky často už jen kopírují, zdaleka ne ale v tak dobré kvalitě.
Značka DIESEL svůj první obchod otevřela v roce 1978 v New Yorku, kde nabízela právě džíny, které byly ovšem naprosto jiné, než prodávaly v té době jiné značky – děravé a na první pohled „obnošené“. A právě to vzbudilo obrovský zájem a kalhoty DIESEL šly doslova „na dračku“. DIESEL se totiž prezentuje jako alternativní, mladá a duchem rebelská móda – což je velmi patrné i z jejích návrhů, které si tento brand sám vytváří.
zdroj fotky: pinterest.com
Džíny DIESEL se tedy staly naprostým fenoménem, kterým do dnešní doby bezesporu stále jsou. Značka nabízí mnoho střihů, které jsou velmi jedinečné a jinde je zkrátka neseženete – pojďme si je stručně představit!
FAYZA
Nejoblíbenější dámský střih. Jedná se o džíny se spadeným sedem. Typické jsou pro ně vystřižené kapsy vepředu, prošití v půli kolen. Jsou uplejší přes lýtka a jsou střiženy do „O“. Zapínání je klasické, jeden knoflík a zip. Skvěle vypadají jak k teniskám, žabkám, ale i lodičkám. Oblíbené jsou i do kozaček, což pak vytvoří riding look.
EAZEE
Jedná se také o džíny se spadeným sedem. Jsou inspirovány pánským střihem, čili jejich střih je více sportovní a pánský. Také mají prošití v půli kolen, přes lýtka uplejší, ale nahoře nejsou tak volné, jako ty fayza. Zapínaní je na knoflíky. Střiženy jsou spíš rovně. Dle provedení se také dají nosit různě, jak tenisky, tak lodičky.
Obojí vypadají suprově ohrnuté dole. Jsou kratší délky. Sluší i dámam, které nejsou supermodelky velikosti 25 :-)
GRUPEE
Jsou hodně oblíbené pro svůj klasický úzký střih. Hezky tvarují zadek a mají nízký pas. Dělají se i v provedení Grupee – Zip, kdy jsou kratší – kotníková délka a jsou zakončeny zipy. Může být i pro silnější postavy.
SKINZEE
Toto je super slim střih, většinou mají velký podíl elastanu. Maji vyšší pas. Tady dělá DIESEL více podstřihů – buď jsou Skinzee- zip – což jsou podobně jako grupee – zip, další je Skinzee – Low, kde je pas nízký, Skinzee – High – tam už je pas opravdu vysoký a pak jsou ještě Skinzee – Biker, kde mají většinou ruzná prošití na kolenech, zipy apod. Většinou vhodnější pro hubené slečny. Krásně se kombinují s košilí, sáčkem….více elegantní look, ale samozřejmě zase záleží na provedení.
LIVIER
Jsou velice podobné jako Skinzee, akorát mají zašité přední kapsy, jsou jakoby legínového střihu. Většinou jsou tenší, co se týče materiálu. Pas vysoký. Dělají se i Livier Ankle – ty jsou kotníkové délky, bez zipů.
FRANCY
Tyto mají nižší pas, ale ne tak nízký jako Grupee a jsou úzké přes nohy – takový uvolněný skinny fit, nic extra uplého. Trochu volnější přes lýtka. Můžou působit elegantně a jsou právě pro ty, co nemají rádi tak upnuté, jako Skinzee.
RIZZO
Jsou rovného střihu, čili jsou volněší, hlavně přes boky, mají nižší pas. A jsou inspirováné vintage denimem.
RONHOIR
Jsou klasické džíny pro dámy, které nemají rády uplé střihy. Jsou sice uplejší přes stehna a lýtka, ale od kolen dolů se mírně rozšiřují.
Všechny tyto typy džíny, kromě Francy, Livier, Rizzo a Ronhoir, dělá značka DIESEL také v provedení JoggJeans – čili jakási kombinace denimu a teplákoviny, na první pohled džíny, kde to opravdu nejde téměř poznat, ale jsou neskutečně pohodlné.
Většina denimu je vyrobena z bavlny, některé typy v kombinaci s elastanem.
Zajímavé také je, že džíny DIESEL jsou označené buď italskou trikolórou (tři proužky na zadní části v barvách italské vlajky), nebo jsou bez ní. Pokud ji mají, jsou šité přímo v Itálii, mohou být ručně barveny, trhány apod. Většinou mají i zajímavější design – třeba destroyed look (hodně potrhané) – ty většinou trikoloru mají.
Pokud jsou bez trikolóry, neznamená to, že by byli laciné, ale aby DIESEL byt více přístupný, tak jsou šité mimo Itálii, ačkoliv materiály jsou stále italské.
A víte, jak poznáte „pravý DIESEL“? Na každém kusu oblečení je malý žlutý štítek, který je prošitý stříbrným páskem. Pokud se na ten pásek podívate pořádně zblízka, někteří by potřebovali lupu:), tak je tam malým písmem napsáno Diesel. Dle tohoto si může být klient jistý, že to není padělek.
Módu značky DIESEL koupíte v Brně v obchodě DIESEL – GTF v Galerii Vaňkovka, nebo přes eshop GTF.
ODKAZ: GTF STORE/web
ODKAZ: GTF STORE/facebook
ODKAZ: GTF STORE/eshop