Představuji unikátní projekt KLÍČ K RŮSTU – pomáhá rodičům porozumět, jak jejich dítě přemýšlí a učí se

Můj následující článek bude patřit vám, rodičům – a opravdu, velmi vám doporučuji, abyste si jej přečetli. Může vám totiž přinést zajímavé a užitečné poznání. Představím vám nově vzniklý brněnský projekt KLÍČ K RŮSTU, jehož cílem je přinést rodičům porozumění, jak jejich dítě přemýšlí a jakým stylem se učí. Porozumět stylům učení znamená porozumět způsobu myšlení. Každé dítě se učí jinak. Některé potřebuje čas na přemýšlení, jiné se učí tím, že mluví, plánuje nebo rovnou zkouší.
Projekt KLÍČ K RŮSTU je postavený na speciálně vytvořeném mapování, které je praktické a zcela srozumitelné. Toto mapování se zaměřuje na zjištění nejen stylu učení, ale i způsobu přemýšlení, na koncentraci pozornosti daného dítěte, na vytváření jeho paměťových strategií. Díky výsledkům mapování pak můžete dítě motivovat a navést, jakým způsobem a cestou se má učit a jak rozvíjet své nejlepší schopnosti. Skvělé je, že i dítě si díky mapování posílí vlastní sebevědomí – zjistí své vlastní silné stránky a schopnosti. A také, pochopí, že není třeba se srovnávat s ostatními.
Klíč k růstu & mapování dětí je skvělou cestou, jak v dětech rozvíjet jejich nejlepší schopnosti.
Víc informací a rezervace mapování na www.ipor.cz/klic-k-rustu.

Určitě to mnozí dobře znáte… Děti se vrací ze školy demotivovaní, smutní – mají pocit, že jim učení v některých oblastech nejde, často se vnímají i jako „hloupí“… Ztrácí nadšení a učení je nebaví. Bohužel, také přístup v mnoha školách není zcela ideální. Učitelé někdy žáky hodnotí coby méně schopné, netalentované, nesoustředěné… Mnohdy je pak odesílají i do pedagogicko – psychologických poraden, kde se rodiče jen dozví určitou „diagnózu“ – ale už netuší, jak s dítětem dále pracovat a podporovat jeho vlastní, přirozené talenty.

Každé z dětí je ale jiné, každé má své vlastní styly učení, způsoby přemýšlení. Je ale nesmírně důležité umět v dítěti jeho vlastní vlohy a nadání objevit a dále je rozvíjet. A s tímto vám – bohužel – v žádné pedagogicko-psychologické poradně nepomohou.

A právě z těchto důvodů vznikl unikátní brněnský projekt Klíč k růstu. 
Projekt Klíč k růstu byl vytvořen z vlastní rodičovské zkušenosti a touhy pomáhat dětem, které sice „nevybočují“, ale přesto se mohou v učení zbytečně trápit.

Za vznikem Klíče k růstu stojí dva lidé, Martina Jurčíčková a Tomáš Kruťa. Oba díky zkušenostem s vlastními dětmi došli ke stejnému poznání: že mnoho dětí se snaží, ale systém pro ně nemá prostor. Společně věří, že rodině více pomůže porozumění, než potvrzená diagnóza.

Martina a Tomáš tak vytvořili ojedinělý a i v rámci celé České republiky unikátní koncept a projekt „mapování“ – díky kterému lze určit, jakým způsobem dítě přemýšlí, jaké jsou jeho vlastní paměťové strategie a co mu pomáhá v každodenní realitě.
Každé dítě je odlišné – někomu lépe funguje obrazová paměť, někdo naopak potřebuje ve všem nacházet logické vazby a principy. 

Mapování dětí probíhá nyní ve dvou ucelených podobách a stylech: pro děti ve 4., 5. a 6. třídě a pro děti starší, v 7., 8. a 9. třídě.
Samotné mapování dítěte probíhá vždy individuálně – tedy průvodce mapování se věnuje pouze jednomu dítěti, kdy celý proces trvá cca 2-3 hodiny.

Princip mapování, založený na cyklu učení, nám pomáhá pochopit, že všechny styly jsou důležité. Každý z nich přináší jiný pohled a doplňuje ostatní. Když se naučíme využívat všechny čtyři, učení se stává přirozeným, tvořivým a smysluplným procesem.

Během mapování dítě pracuje na tabletu a plní zadání – vše je pečlivě sestaveno a vytvořeno přesně tak, aby se zjistil zejména preferenční styl učení.
V rámci výsledků se dozvíte návody, ideální přístup, triky…jak by se mělo dítě ideálně učit, jak ho motivovat, přistupovat k jeho schopnostem a dovednostem.
Dítě získá více důvěry v sebe samé, což je taktéž nesmírně důležité. Jak jistě víte, ve škole děti často slýchají jen to, co jim nejde, ale málokdy se naopak dozvídají to, v čem vynikají.

Mapování bych určitě doporučila všem rodičům – nejen těm, jejichž děti mají ve škole problémy. Je skvělé vědět, jak vaše děti uvažují, přemýšlí a následně jim pak umět jejich silné stránky dále rozvíjet. Motivace s posilováním vlastních schopností, dovedností, je totiž pro děti zcela zásadní.

I já jsem s mladším synem mapování podstoupila – utvrdilo mě v tom, co jsem si o synově stylu učení myslela a také, získala jsem zcela nový, jiný pohled na jeho dovednosti. Vím, jak syna motivovat k učení, jak v něm vzbuzovat sebedůvěru a rozhodnost v jeho vlastním uvažování.

Mapování v rámci projektu Klíč k růstu probíhá v nových, velmi příjemných prostorách IPOR na adrese Karásek 7, Brno. Je zde zázemí pro rodiče a krásné prostory pro děti.

Více informací a rezervace mapování dítěte na webu: https://www.ipor.cz/klic-k-rustu

Mapování dětí probíhá v prostorách IPOR na adrese Karásek 7.

ODKAZ: KLÍČ K RŮSTU / web, rezervace mapování
ODKAZ: KLÍČ K RŮSTU / facebook
ODKAZ: KLÍČ K RŮSTU / instagram